Bròquil, un aliat saludable a la teva cuina

18/05/2017

Ara que s'ha posat tan de moda la col kale, és el moment de tornar als bàsics: les crucíferes.

Estem en una època en la qual molta gent consumeix súper aliments, una etiqueta que té molt màrqueting i poc de real. No obstant això, un plat de bròquil pot oferir-nos moltes vitamines i minerals imprescindibles.

El bròquil és una crucífera, com la col, la coliflor o les cols de Brussel·les. És a dir, de la mateixa família que la famosa kale.

És una família humil, però amb molts beneficis. De vegades sembla que els aliments barats que tenim a mà no siguin els millors. No obstant això, les propietats del bròquil són espectaculars.

A més, és un producte amb una temporada molt llarga, que només veiem desaparèixer en els mesos de més calor, juliol i agost. No dubtis a consumir de proximitat i de cap petit.

El bròquil és ric en vitamines B1, E, A i C i en minerals com el potassi, el calci, el zinc, el iode, el ferro i el magnesi.

És una potent font d'antioxidants: vitamina C, luteïna, beta carotè i vitamina E.

  • És una font de calci i també de vitamina K. Ossos forts!
  • Font de B2 (rivoblavina): genial per a la vista
  • A més, millora la funció del fetge, l'òrgan que es dedica a desintoxicar.
  • Hi ha nous estudis sobre les seves propietats. Ara mateix s'està estudiant si el sulforafà que conté pot retardar o prevenir la osteoartritis.
  • Sembla ser que alguns dels seus compostos fitoquímics poden reduir el risc de malalties severes, com el càncer colonorectal, de pulmó i mama.

No ens oblidem que és un aliment alt en fibra i amb poques calories, fàcil d'incloure en pràcticament totes les dietes.

Marta Martínez 

 

Compartir