Desmentint mites: El pa engreixa?

11/05/2016

De ben segur que tots hem sentit en determinades ocasions que el pa engreixa i que no n’hem de consumir si volem perdre pes. Això s’ha convertit en un mite, i la majoria de gent no sabria justificar el per què, i és que no té cap explicació.

El pa, com tot aliment, aporta calories (per cert, recordem que les calories són imprescindibles pel nostre organisme, són la nostra energia!) majoritàriament en forma d’hidrats de carboni (nutrient present en molts aliments, entre ells, els cereals, la patata, les llegums...).

El pa forma part del grup d’aliments que es troben a la base de la piràmide alimentària, gràcies a, com comentàvem unes línies més amunt, el seu contingut en hidrats de carboni, i és per aquest motiu que n’hauríem de consumir diverses vegades al dia (quan diem això ens referim, no només al pa, sinó als cereals en general i la fècula, en definitiva, altra cop aquells aliments rics en hidrats de carboni). Si bé, gran part de la població tendeix a menjar pa blanc, la recomanació és que aquest sigui integral, per així aportar també fibra al nostre organisme, nutrient del qual acostumem a fer-ne dèficit, i importantíssim no només per temes de trànsit intestinal, com molta gent creu.

Aleshores, si el pa és tan necessari, per què aquest mite? Doncs no hi ha una resposta concreta, però sí algunes explicacions, com per exemple, l’excés en el consum d’aquest aliment, ja que sovint no ens conformem amb un parell de llesquetes de pa durant l’àpat; una altra explicació seria el fet que no consumim el pa sol, sinó que el suquem a salses, oli, amb embotit,... i tot això va sumant.

Per tant, podem seguir consumint pa perfectament, això sí, com amb qualsevol aliment l’hem de consumir amb moderació i segons les necessitats d’energia que tinguem.  

Georgina Salvà

Dietista- Nutricionista  

 

Compartir