El decàleg per a l'alimentació sana i sostenible punt per punt.

23/10/2016

Us deixem el decàleg per una vida i un món més saludable i sostenible, impulsada pel profesosr doctor Lluís Serra Majem. Declaració de Gran Canària 2016.

La Dieta Mediterrània, Patrimoni Immaterial de la Humanitat de la UNESCO, representa un dels models alimentaris més saludables, tradicionals i sostenibles del planeta. La seva preservació i promoció no només té efectes sobre la salut i la qualitat de vida de les persones i de la comunitat sinó també sobre la salut del nostre planeta. S'han de fomentar i desenvolupar-se accions comunitàries que promoguin els patrons alimentaris saludables de proximitat lligats al territori (terrestre i aquàtic), la cultura, l'equitat i l'economia.

El Decàleg per a l'alimentació sostenible punt per punt:

  1. Tria i menja aliments de proximitat. Tria productes del territori en mercats locals.
  2. Consumeix preferentment aliments de temporada.
  3. Revaloritza aliments i receptes tradicionals i locals.
  4. Aprèn a comprar i a cuinar en companyia.
  5. Planifica els menús i les compres. Intenta reduir les deixalles, evita el malbaratament d'aliments i recicla adequadament a la llar i en la comunitat.
  6. Prioritza els aliments vegetals. Modera el consum de carn i derivats i lactis.
  7. Utilitza la biodiversitat terrestre i aquàtica de forma sostenible per assegurar la seva continuïtat.
  8. Interessa't per la sostenibilitat i l'equitat dels procediments agrícoles, ramaders i pesquers..
  9. Gaudeix de compartir i el plaer del menjar, sempre amb equilibri i moderació.
  10. La Dieta Mediterrània representa un dels exemples més emblemàtics d'alimentació saludable i sostenible.

Compartir