Menopausa, algunes recomanacions nutricionals generals

26/10/2016

Hola amigues, us deixem algunes recomanacions nutricionals que s'han de tenir en compte durant la menopausa.

  • Cal repartir la ingesta d'aliments en 5 àpats diàris.
  • Els cereals -millor els integrals-, els llegums i les patates han de ser les fonts de glúcids prefrents, i s'ha de controlar el consum de sucres simples.
  • S'ha de consumir peix blau, de 2 a 3 vegades per setmana.
  • La font de proteïnes es poden obtenir de carns blanques, peixos,ous, sense oblidar-se de la proteïna d'origen vegetal.
  • S'han de consumir 3 racions diàries de llet o derivats per fer front al consum necessari de calci. Són preferibles la llet i els iogurts desnatats i els formatges "light" (<30% MG).
  • No s'ha d'oblidar mai que cal consumir 2 litres diaris d'aigua, brous de verdures o infusions.
  • S'ha de controlar el consum de sodi (sal de taula i aliments rics en sal, com embotits, conserves, formatges curats, etc.).
  • També s'han d'evitar el consum d'alcohol i de begudes excitants.
  • És molt important no deixar mai de practicar exercici físic.
  • Comprar aliments de proximitat i de temporada.

Compartir