Per què combinar els llegums amb els cereals?

28/10/2016

Les proteïnes del nostre organisme estan formades per combinacions d'uns components químics que s'anomenen aminoàcids. N'hi ha 20 tipus diferents, nou d'ells es denominen "essencials" ja que el nostre cos no és capaç de fabricar-los i els necessita a través dels aliments, com per exemple la lisina i la metionina.

Els aliments d'origen animal, com ara la carn, el peix, els làctics o ous contenen els 9 aminoàcids essencials, en canvi, la majoria d'aliments d'origen vegetal són deficients en alguns d'ells. Tal és el cas, de les llegums que són insuficients en metionina i cisteïna però altes en lisina i isoleucina. En canvi, els cereals, són baixos en lisina i isoleucina. Amb la combinació de tots dos, llegums i cereals s'obté una font de proteïnes completes.

Molt abans que es conegués la composició química dels aliments, ja es van inventar plats amb proteïenes completes, que s'han anat transmeten fins els nostres temps, com ara les llenties amb arròs, els cigrons amb cuscús o els pèsols amb pasta. Si viatgem per diferents països, llatinoamericans, africans, nepalesos, observarem en les seves respectives gastronomies plats que es basen en la combinació d'aquests dos grups d'aliments.

La saviesa popular es va avançar als coneixements científics!

#legumbrizate amb @nutrapp

Marga Serra Responsable de NUTRAPP

Any internacional de les llegums 2016

Foto. (blogs.rep-am.com)

 

Compartir