Quan arriba el fred

02/12/2014

En arribar el fred, la natura ens ofereix aliments molt saludables, amb moltes vitamines per no agafar refredats.

Anem a fer un petit repàs d´alguns aliments del rebost que ens ofereix aquesta època.

Ens acompanyen les fruites riques en vitamina C, com ara les mandarines, les taronges, que a més d´augmentar l´absorció del ferro ajuden a protegir-nos dels malèfics virus, tan abundants en aquesta època. La tardor ens ofereix també els fruits de la figuera: les figues, autèntics menjars, rics en sucres, minerals i fibres, que ens regula la funció intestinal.

Temps de verdures de la família crucíferes: cols, bròquil, coliflor... flors verdes que se li atribueixen propietats anticancerígenes. Qui no ha provat un guisat de llegum amb bròquil o saltejades amb alls tendres?

També trobem verdures que pertanyen a la família de les asteràcies: el card, la carxofa, l´escarola i l´endívia. Una de les característiques comunes és que contenen una gran quantitat de potassi, pel que tenen un efecte diürètic. Totes contenen un percentatge molt elevat d´aigua i aporten molt poques calories.También molt beneficioses per al fetge i la vesícula biliar.

No podien faltar en aquesta selecció algunes espècies de  les carabasses, arriben pel Halloween però utilitzades des de fa segles durant l´hivern. Tenen dues qualitats nutricionals que destaquen, d´una banda la seva riquesa en provitamina A i de l´altra, la seva abundant fibra que és rica en mucílags. T´atreveixes a provar una reconfortant crema de carbassa amb pastanaga i ceba? És un autèntic bàlsam per a les goles irritades.

Les bledes i els espinacs de color verd fosc, indiquen que contenen provitamina A i, sobretot, una bona quantitat d´àcid fòlic molt necessari per a les noies joves en edat fèrtil que vulguin tenir un fill, ja que intervé en la formació del material genètic.

 Finalment, a les postres o a l´esmorzar o berenar, és aconsellable consumir fruits secs, nous, ametlles, avellanes, castanyes i pinyons. Contenen minerals, fibra i greixos molt saludables. Si ets esportista, és un complement perfecte per obtenir l´energia que necessites. T´apuntes per equipar el teu rebost de tardor?

Gaudim dels aliments de cada estació!

#nutrappconsells

Marga Serra

 

Compartir