SUCRE BLANC O MORÈ?

29/03/2017

Cada cop més, sabem que hauríem de reduir o eliminar el consum de sucre, ja que en sí, només ens aporta calories buides, sense cap tipus d’aportació nutricional. Tot i això, hi ha gent que creu que si el sucre que consumeix no és blanc, per tant, és morè o “integral”, és de canya... sí que és saludable i que en pot prendre tant com vulgui.

Per començar, cap d’aquests tipus de sucres són necessaris. Com sempre dic, el que hem de fer és reeducar el nostre paladar per acostumar-lo a gustos menys dolços i artificials. Tot i així, cal tenir clares les diferències entre els diferents sucres que tenim a l’abast.

El sucre blanc, el més conegut, s’obté, generalment, del refinament total de la remolatxa, i no aporta res més que energia en forma de sucre.

Un altre força conegut és el sucre morè que tendim a trobar a les grans superfícies. Aquest no deixa de ser sucre blanc tenyit amb extracte de melassa, que també li aporta un gust particular, i el seu contingut en altres nutrients, a part del sucre, és insignificant.

I, un altre tipus de sucre seria la panela, sucre integral de canya o sucre cru, i és el que podríem considerar amb més puresa, d’entre els que hem comentat; aquest s’obté únicament evaporant els sucs de la canya i cristal·litzant la sacarosa resultant. Per tant, en aquest cas, aquest sucre no pateix cap tipus de refinament, fet que afavoreix que conservi totes les vitamines i minerals de la pròpia canya de sucre (tot i així, hauríem de consumir molta quantitat de panela per aconseguir fer una aportació considerable d’aquests nutrients).

Per tant, quin hem d’escollir? Doncs el que més ens agradi, tenint en compte el que hem comentat a l’inici, que el millor seria disminuir o reduir totalment el consum de sucre afegit de qualsevol tipus, i descobrir el gust real dels aliments.

Georgina Salvà

Dietista Nutricionista de Nutrapp

 

Compartir