Mandonguilles de llenties

26/07/2015

INGREDIENTS

  • 150 grams de llenties cuites i ben escorregudes
  • un pessic de curri una de comí en pols i una de pebre vermell dolç
  • 1 ou
  • 2 cullarades de farina de blat (o espelta) integral
  • farina de galeta integral per a l'arrebossat
  • una branca de julivert picat
  • 3 nous picades
  • 4/5 olives negres trossejades
  • No cal afegir sal si les llenties cuites ja en porten, si s'utilitzen les envasades, llegir l'etiqueta per esbrinar-ho.

PREPARACIÓ

  • Barrejar les llenties cuites amb una batidora d'immersió a baixa velocitat, fins amalgamar les llenties però sense arribar a obtenir un puré.
  • En un bol, barrejar-les amb les espècies, les nous, el julivert picat i l'ou batut.
  • Afegir les olives picades, la farina integral i remenar bé. Afegir més farina, si la massa no quedés compacta.
  • Fer unes boles de la mida d'una nou i aixafar-les lleument.
  • Passar cada mandonguilla en farina de galeta.
  • Coure al forn preescalfat a 200º durant 15-20 minuts.

SERVIR les mandonguilles amb una AMANIDA D'ESPINACS crues, tomàquet cherry, panses i pinyons.

Es poden acompanyar les mandonguilles amb SALSA TZATZIKI: elaborada barrejant amb la batedora d'immersió 1 iogurt sencer natural, 3 cogombrets picats, 3 cullerades d'oli d'oliva verge extra, 5 fulls de menta fresca i el suc de mitja llimona.

VERSIÓ SENSE GLUTEN: per donar consistència a la massa i arrebossar les mandonguilles es pot utilitzar farina de blat de moro, de cigró o farina per a celíacs.

Recepta elaborada per Chiara Gai

Compartir