Menys sal, més salut!

05/04/2017

El consum de sal s'ha disparat en les últimes dècades.

Saps on es troba la sal?

D'una banda hi ha la sal d'addició, la que afegim en cuinar o a la taula. Per una altra, la que ja conté l'aliment processat en el moment de la seva compra. Finalment, la sal natural, pròpia dels aliments o les aigües.

Com disminuir-la? A continuació et proposem una sèrie de trucs culinaris per mantenir a ratlla la sal que consumeixes.

La pasta, la pots preparar substituint la sal per pebre i llorer; o bé, a la marinera amb cloïsses i gambes pelades, o amb oli, all i julivert.

Un dels trucs més utilitzats per menjar les carns sense sal, és marinarlas. Per exemple, es poden marinar amb vi negre, soja, vinagre balsàmic, all, o simplement amb oli i herbes aromàtiques.

Una altra forma és utilitzar cítrics com ara el pollastre amb alls, amb cebes tendres i llimona o el llom de porc a la taronja.

T'atreveixes amb les vinagretes? És una solució fantàstica per acompanyar molts verdures cuites. Pots utilitzar cibulet, ceba, all, julivert i pebre. T'encantarà!

Els ous es poden preparar amb alls tendres, xampinyons i espàrrecs i orenga.

A partir d'ara, t'aconsellem sopes camperes, és a dir, amb múltiples ingredients, all, pebrots, tomàquet, ceba i pa. Ja veuràs que bones són.

Una opció per als arrossos és acompanyar-los amb samfaina, una salsa amb tomàquet, albergínies i pebrots.

Pensa que a partir d'ara, en el teu rebost no poden faltar les espècies i les herbes aromàtiques. Per exemple, el pebre, les llavors d'api, l'alfàbrega, el comí, el cardamom, l'estragó i el gingebre han de ser els teus aliats.

Ens expliques els teus trucs?

 

Dra. Marga Serra 

Responsable de Nutrapp

 

Foto:

Diseñado por Freepik

Compartir