Saps preparar correctament el bròquil?

23/05/2017

Un estudi del Laboratori de Fitoquímica del Departament de Ciència i Tecnologia dels Aliments de CEBAS-CSIC en col·laboració amb + Bròquil va determinar quin tipus de cocció és més saludable. És a dir, com podem conservar totes aquestes vitamines, minerals i compostos fitoquímics tan beneficiosos per al nostre organisme.

Com la vitamina C, altres vitamines i compostos es perden amb coccions llargues o amb altes temperatures. És per això que se'ns recomanen els següents tipus de cocció:

  • Al vapor durant 3 minuts. Res de bullir-lo durant molt de temps, cal menjar al dente. També ho podem escaldar 3 minuts amb aigua bullint.
  • Saltat, al wok. Encara que es perden part de les propietats a causa de les altes temperatures, es conserven els nutrients de l'interior dels ramells. Si per saltejar fem servir oli d'oliva verge sense refinar, molt millor.

Per cuinar-lo, normalment només aprofitem els ramells. No llencis les tiges! Té molts dels beneficis que hem comentat. Els podem utilitzar per a molts plats, com ara una crema. Encara que estigui al dente, un processador d'aliments pot triturar perfectament.

 

Marta Martínez 

Experta en educació nutricional

Nou taller Nutrapp de tuppers saludables. Inici el 1 de juny. No t'ho perdis!

Reserves i informació:http://nutrapp.cat/curs-tuppers-saludables-per-aquest-estiu/

Duració 8 dies 

Preu: 20 euros

Compartir