A menjar peix!

09/10/2015

El peix concentra tots els nutrients que participen en el creixement i el desenvolupament del xiquet: proteïnes, àcids grassos omega 3, calci, ferro, zinc, iode, vitamines del grup B, vitamina A, D i E.

Els més petits ha de menjar peix triturat amb el puré de verdures diverses vegades a la setmana. És important que des de petit  s'acostumi al seu sabor, en moltes ocasions costa i cal tenir paciència.

Es poden triar els peixos frescos o congelats, en filets o lloms, però sempre sense espines, perquè aquest no siga el motiu del rebuig. N"hi ha molts per a triar: lluç, llenguado, maires, bonítol...Millor sempre que sigui fresc i de proximitat.

També, és important que es familiaritzi amb aquests aliments, acompanyant-te al mercat o fent de pinxe a la cuina.

Si el nen no és massa amant dels peixos, es pot  barrejar amb els aliments que més agraden al nen: macarrons amb tonyina, pizza amb bacallà desmollat, entrepà d'anxoves o sardines...

El peix es pot preparar de mil maneres perquè menjar-lo no resulte monòton i avorrit. Pastissets, croquetes, bunyols, mandonguilles, púding, lasanya, canelons, en truita, amb salsa, al forn, farcit...

També una solució és dissimular el seu sabor. Dues fórmules senzilles consisteixen a macerar el peix amb llimona, oli i herbes o acompanyar-lo de salses i guarnicions.

 

Compartir