LES CIRERES

25/05/2016

“D'una a una pel maig, i pel juny, a grapats”

La cirera és el fruit del cirerer, arbre d’alçada variable amb fulles ovalades, brillants i dentades. Les flors són blanques i el fruit és una veritable delícia. Les cireres són de color vermellós  i de textura sucosa que maduren a finals de primavera i principis d’estiu, sent un fruit de curt període de recol·lecció. Agraden a grans i petits, és com menjar una dolça llaminadura i no poder parar... vet aquí, un saludable i deliciós vici.

El component principal de la cirera és l’aigua, que es troba en un 82%. Aquest fet fa de la cirera un aliment molt recomanable en dietes d’aprimament, ja que, ens aporta tan sols unes 65 calories per 100 grams. Les cireres ajuden al trànsit intestinal gràcies a la seva aportació de fibra.  També ens beneficiem del seu contingut en minerals com el potassi, necessari per a la transmissió i generació d’impulsos nerviosos i per a l’activitat muscular normal. El potassi també intervé en l’equilibri d’aigua dins i fora de les cèl·lules. Cal destacar el seu poder  antioxidant gràcies al seu contingut de flavonoides i de Vitamines C i A, aquesta propietat ens ajuda a combatre els anomenats radicals lliures, milloren la salut de la nostra pell i de l’organisme en general.

La cirera, un boníssim i beneficiós fruit del que podem gaudir al natural, en plats dolços i també salats. Pastís de formatge i cirera, pa de pessic amb cireres, galetes,  melmelada, batuts, mousse de cireres, cireres amb xocolata, iogurts de cireres, amanida amb cireres, magret d’ànec amb confitura de cirera, gaspatxo de cirera...

Si voleu preparar un refrescant, exquisit i desintoxicant gaspatxo de cireres necessitareu uns 4 tomàquets madurs, un cogombre, uns 200 grams de cireres, una ceba tendra, una dent d’all, una mica de sal, vinagre i oli d’oliva verge. Una estona a la nevera i a gaudir de la seva dolça frescor.

A NUTRAPP us voleu ajudar a que tingueu una alimentació saludable, equilibrada, variada i que pugueu gaudir de tots els magnífics aliments que tenim al nostre abast i dels seus beneficis. Contacteu amb nosaltres i us acompanyarem!

 

Sabina Meca. Màster Nutrició i Salut. UOC

Nutrapp

Imatge Freepik

Compartir