OPERACIÓ BIkINI .... DESVETLLANT MITES!

15/04/2016

Comença la calor, s'acosta l'estiu i comencem a escoltar de nou, un any més, arriba, la "operació bikini". Ja hi tornem a ser! A perdre aquests kilets que hem guanyat aquests mesos d'hivern. La calor ha arribat amb força i volem baixar de pes el més ràpid possible ... Us sona?

 La dieta de la carxofa, del préssec, dietes detox i una infinitat de mites per no engreixar o aprimar. Hem decidit que ... Anem a desvetllar uns quants mites!

"Beure aigua durant o després dels àpats engreixa" FALS! L'aigua no té calories, per tant no engreixa mai.

"Saltar-se algun menjar, aprima" FALS! Saltar-algun àpat augmenta la sensació de gana i l'ansietat, de manera que facilita picar entre hores i compensar amb una ingesta superior a l'esperada en la següent menjar. Hem de fer cinc àpats al dia, tres principals i dos refrigeris a mig matí i mitja tarda.

"El pa engreixa" FALS! El pa pertany al grup d'aliments anomenats hidrats de carboni (pa, pasta, arròs, patata, cereals, llegums). Aquests aliments són fonamentals e indispensables en una alimentació saludable. Tots els aliments, excepte l'aigua, tenen capacitat d'engreixar perquè tenen calories, alguns més que altres, però tots tenen.

"Menjar fruita després dels àpats engreixa" FALS! La fruita té les mateixes calories es mengi abans, durant o després dels àpats. És important menjar unes 3 fruites al dia per la seva aportació de vitamines, minerals i fibra.

"Per aprimar-se cal passar gana" FALS! Passar gana és un malestar innecessari per perdre pes. De fet, passar gana incrementa la probabilitat de guanyar pes perquè afavoreix l'aparició d'ansietat, i aquesta pot provocar una ingesta superior a la que es faria en condicions normals. La manera de mantenir un pes saludable consisteix a menjar de tot, variat i equilibrat.

"Per mantenir-se prim és necessari prohibir certs aliments" FALS! No hi ha aliments permesos i aliments prohibits. Hi ha aliments que és recomanable menjar diàriament i aliments que és recomanables menjar-los de tant en tant.

"Els aliments light aprimen" FALS! Els aliments light són aquells als quals se'ls ha reduït o eliminat algun dels seus components calòrics. Això no vol dir que aprimin o siguin baixos en calories, vol dir que t’aporten menys calories que la seva versió no light.

"Els productes integrals tenen menys calories" FALS! Els aliments integrals solen tenir un nombre de calories molt similar a productes no integrals. El que realment els diferencien és que els productes integrals tenen major quantitat de fibra que millora el trànsit intestinal i tenen poder saciant. D'altra banda, ens aporten més minerals i vitamines.

"Menjar hidrats de carboni amb  proteïna engreixa" FALS! Aquest és el fonament de moltes dietes dissociades, però no tenen cap base científica. És molt difícil separar els aliments en funció dels nutrients que tinguin, ja que, cada aliment és una barreja de nutrients.

"Suar molt fa perdre pes" FALS! Suar és un mecanisme de refrigeració del cos per mantenir una temperatura estable. Quan suem perdem aigua, no greix, per tant no produeix una pèrdua de greix. Fer exercici ajuda a perdre pes, ja que augmentem la despesa calòrica.

La millor forma de perdre uns kilets i conservar el nostre pes és mantenir una vida activa i fer una dieta equilibrada, variada i adaptada a les nostres necessitats. En Nutrapp et volem acompanyar. T'ajudarem a aconseguir el teu pes ideal i a mantenir una alimentació saludable i equilibrada que t'acompanyi per sempre. Et sumes a oblidar per sempre l'operació bikini?

 

Sabina Meca. Màster Nutrició i Salut. UOC

Nutrapp

imatge Freepik

Compartir